4 gia z wizytą na Słowacji « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

4 gia z wizytą na Słowacji

Korzystając z ostatnich podrygów zimy klasa 4 gia wraz z wychowawcą i kierownikiem kształcenia praktycznego udała się na ostatnią wycieczkę szkolą w Tatry Bielskie. Z Leska wyjechaliśmy jeszcze w ciemnościach, z czasem gdy wstawał dzień niestety pojawiła się gęsta mgła, która mocno nas niepokoiła, a omawiane atrakcje okoliczne o których opowiadała Pani Przewodnik musieliśmy sobie wyobrażać. Jednak wjeżdżając już w bramę Bachledowej Doliny okazało się, że nasze obawy były niepotrzebne.

Przywitała nas piękna słoneczna pogoda, a widoki które zastaliśmy zatykały dech w piersiach. Szybko udaliśmy się w kierunku wyciągu skąd gondolami dotarliśmy do Ścieżki w Koronach Drzew. Zimowy spacer po Ścieżce w Koronach Drzew –  znajdującej się na wysokości 24 m z 32 metrową wieżą z której rozpościerały się niesamowite widoki – jak z lotu ptaka był zarówno ucztą dla ciała jak i dla ducha. Po dwóch godzinach spaceru i wykonaniu setek zdjęć przejechaliśmy do  Starego Smokowca gdzie kolejką linowo terenową wyjechaliśmy  na Hrebienok.  Tam zwiedziliśmy imponującą Tatrzańską Świątynię Lodową.

Sama kopuła chroniąca lodowe dzieło ma aż 25 m średnicy, a do przygotowania niezwykłej budowli wykorzystano aż 1880 brył lodu. Unikalna zimowa atrakcja wykonana z 225 ton lodu była  inspirowana wyjątkową budowlą sakralną – Bazyliką Grobu Pańskiego w Jerozolimie. Na zakończenie w ramach czasu wolnego mieliśmy możliwość spróbowania lokalnej kuchni ( m.in. Kapustnica, Bryndzowe Halusky, Lokse czy Makovnik ),  w wielu restauracjach znajdujących się u podnóża Hrebienoka.  Po naładowaniu baterii udaliśmy się w drogę powrotną do Leska. Miejmy nadzieję, że słońce, które przyświecało nam podczas wycieczki również zaświeci nam na maturach : )

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...