Jubileuszowe X Forum Samorządów Uczniowskich Szkół Leśnych w Starościnie « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

Jubileuszowe X Forum Samorządów Uczniowskich Szkół Leśnych w Starościnie

W dniach 30.11-2.12.2016r. trójka z naszych uczniów: Hubert Strusiewicz – przewodniczący Samorządu Uczniowskiego, Dawid Pustułka- jego zastępca i Alicja Krawiec- przewodnicząca Młodzieżowej Rady Internatu pod opieką Pani Marty Michalskiej udała się na Forum Samorządów Uczniowskich  do Starościna. Nasz dzień zaczęliśmy bardzo wcześniej. Jako, że Starościn leży ok. 700km od Leska wyjechaliśmy już o 5 rano. Na miejscu byliśmy koło 17. Zostaliśmy ciepło przywitani, rozlokowani do pokoi i zaproszeni na wspólną kolację.

Oficjalne rozpoczęcie obrad odbyło się o 19. Po raz pierwszy udało się nam obradować w towarzystwie wszystkich szkół leśnych. Zjawili się uczniowie z: TL w Białowieży, TL w Miliczu, TL w Tucholi, TL w Warcinie, ZSLiE w Brynku, ZSL w Goraju, ZSL w Biłgoraju, ZSL w Rogozińcu, ZSL w Zagnańsku, oczywiście gospodarze TL w Starościnie i my ZSL w Lesku. Zaczęło się od krótkiego przypomnienia historii Forum Samorządowych, przedstawienia głównego tematu obrad, czyli ‘’Wymiana międzyszkolna uczniów’’ oraz pamiątkowego zdjęcia. Po krótkiej przerwie zabraliśmy się do pracy, nasze rozmowy prowadziliśmy długo, ale nadszedł czas odpoczynek, gdyż następny dzień miał być równie intensywny.

Następny dzień rozpoczęliśmy od śniadania o 7.30. Spakowaliśmy się i o 8.00 wyjechaliśmy w stronę Berlina. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Museum fur Naturkunde, czyli Muzeum Historii Naturalnej, gdzie znajduje się około 30 milionów eksponatów zoologicznych, botanicznych i paleontologicznych. Następnie spacerując zwiedzaliśmy inne zabytki Berlina m. In. Bramę Brandenburską, Alexanderplatz oraz Katedrę Berlińską. Mimo kiepskiej pogody humory jak najbardziej nam dopisywały. Nasz pobyt w Berlinie uwieńczył  Jarmark Bożonarodzeniowy. W drodze powrotnej wszyscy regenerowali  siły przed nadchodzącą dyskoteką. Po kolacji rozpoczęła się  dyskoteka w stylu Disco Polo, która trwała do północy.

Ostatniego dnia, po śniadaniu, odbyło się podsumowanie Forum. Dyrektor TL w Starościnie, Pan Przemysław Jarosik serdecznie podziękował wszystkim za udział i zapewnił każdemu uczniowi ze szkoły leśnej darmowy nocleg w Starościnie. Następnie za namową uczniów oprowadził nas po terenie szkoły. Zjedliśmy pożegnalny obiad i nadszedł czas na pakowanie i odjazd.

Chcieliśmy bardzo podziękować za mile i owocnie spędzone trzy dni całej społeczności uczniowskiej oraz Nauczycielom i  Panu Dyrektorowi w Starościnie! Dziękujemy  również naszej Pani Dyrektor Jadwidze Szylak, za umożliwienie nam takiego wyjazdu.

Darz Bór!

SU

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...