Tydzień w Mátrafüred « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

Tydzień w Mátrafüred

W dniach 3 – 7 czerwca 2019 roku uczestniczyliśmy w kolejnej wymianie uczniów z zaprzyjaźnioną Szkołą Leśną w Mátrafüred na Węgrzech. Nasza współpraca z tą placówką liczy już 20 lat. Celem tej wymiany jest poznawanie innych szkół leśnych, sposobów prowadzenia gospodarki leśnej,  poznawanie węgierskich osiągnięć kulturowych oraz tamtejszych zwyczajów. Z naszej szkoły w wyjeździe udział wzięło dziewięciu uczniów: Dawid Bieleń, Maciej Drążek, Michał Hop, Marek Jarosz, Jakub Jendo, Hubert Karbowniczyn, Dominik Tęcza, Kacper Wojciechowski i Bartosz Wrzecionko. Opiekę sprawowali Pani Justyna Król i Pan Wojciecha Kumala.

Po przyjeździe na miejsce przywitała nas Pani Dyrektor po czym oprowadziła nas po tamtejszej szkole, salach lekcyjnych oraz budynku do zajęć praktycznych. Spacerując po korytarzach, podziwialiśmy wystawę trofeów myśliwskich. Po obejrzeniu szkoły zostaliśmy zaproszeni przez szkolnych sportowców do odegrania  towarzyskiego meczu piłki siatkowej.

Następnego dnia rano, zgodnie z harmonogramem pobytu, pojechaliśmy do Ekocentrum Jeziora Cisa. Na miejscu obejrzeliśmy trójwymiarowy film pokazujący walory przyrodnicze tego Jeziora, następnie zwiedziliśmy ekspozycję Ekocentrum  pokazującą tamtejszą florę i faunę. Znajdowały się tam zarówno wystawy fotografii jak i żywe eksponaty w akwariach.  Podczas rejsu po Jeziorze Cisa mogliśmy obserwować  zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Po południu zostaliśmy zaproszeni na degustację win do lokalnej winnicy.

Trzeciego dnia z rana przebraliśmy się w ubrania robocze i pojechaliśmy do lasu na prezentację cięć trzebieżowych w drzewostanach dębowych . Każdy z nas miał możliwość wycięcia kilku wcześniej wyznaczonych drzew.

Po tych zajęciach Gospodarze zaprosili nas do Aquaparku w Demjén. Tam, w wodach termalnych mogliśmy wypocząć po trudach dnia oraz skorzystać z wielu ekscytujących atrakcji obiektu m.in. zjeżdżalni wodnych.

Czwartego dnia, pojechaliśmy do miasta Hatvan ,gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Łowiectwa. Mogliśmy tam zobaczyć, jak na przestrzeni lat zmieniały się sposoby połowu ryb albo sposoby polowania na zwierzęta lądowe. Zobaczyliśmy  wiele spreparowanych zwierząt oraz wielkie zbiory trofeów z wielu gatunków zwierząt łownych: rogaczy, jeleni, antylop i bawołów. Po zakończeniu zwiedzania muzeum udaliśmy się na strzelnicę myśliwską. Tam, po szkoleniu przeprowadzonym przez właściciela tej strzelnicy, każdy z nas miał możliwość sprawdzenia swoich umiejętności strzeleckich. Celem były krążki wystrzeliwane ze specjalnych wyrzutni.

Następnie pojechaliśmy zwiedzać Gyöngyös , miejscowość znajdującą się w pobliżu Mátrafüred.  Mogliśmy tam zobaczyć zabytkowe kościoły , Rynek z pięknymi fontannami oraz park z egzotycznymi gatunkami drzew i krzewów. Potem mieliśmy chwilę czasu na kupienie sobie pamiątek. Następnie wróciliśmy do internatu, gdzie przebraliśmy się w mundury i udaliśmy się na uroczystą, pożegnalną kolację. Podczas kolacji podziękowaliśmy za gościnę oraz mile i pożytecznie  spędzony czas.

Następnego dnia, w piątek po śniadaniu, spakowaliśmy rzeczy do busa, podziękowaliśmy Pani Dyrektor Szkoły Leśnej w Mátrafüred  jeszcze raz i z  życzeniami szczęśliwej drogi, pożegnaliśmy gościnnych leśników węgierskich.  Zabraliśmy ze sobą do Polski spory bagaż miłych wspomnień, refleksji i doświadczeń.

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...