W górach jest wszystko, co kocham… « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

W górach jest wszystko, co kocham…

Dnia 13.09.2021r  klasa 1a i 1b wybrały się na swoją pierwszą wyprawę pod opieką wychowawców oraz pana przewodnika, który z wielką mądrością opowiadał o Bieszczadach  i ich najwyższym szczycie, którym jest Tarnica(1346 m n.p.m.) -cel naszej wycieczki. Wszyscy razem wyruszyliśmy żwawo w trasę. Dla wielu było to nowe i niesamowite miejsce. Początkowo pogoda zapowiadała się fantastycznie, lecz później uległa nagłej zmianie. Na szczyt weszliśmy bez problemów i, co ważne, bezpiecznie. Każdy był z siebie dumny, bo wszyscy dali z siebie 100%.

Niestety, gdy schodziliśmy złapała nas ulewa, jednak znów bez problemów zeszliśmy z góry. Następnym punktem wycieczki było Centrum Promocji Leśnictwa w Mucznem. Było to bardzo ciekawe miejsce, bo nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy o zwierzętach , jak i roślinach. W przyrodniczym pawilonie  było bardzo dużo wypchanych zwierząt i sztucznych roślin . Wszyscy z wielką ciekawością słuchali informacji od pani przewodniczki Edyty Oziomek (absolwentki ZSL w Lesku).

Następnie  zwiedziliśmy kościół św. Huberta w Mucznem oraz odwiedziliśmy żubry w ich zagrodzie , zrobiliśmy z  nimi zdjęcie i opuściliśmy to fascynujące miejsce. Ostatnim już punktem naszej wyprawy było ognisko klasowe. Miło było się lepiej poznać i porozmawiać przy cieple ogniska. Zjedliśmy, wypiliśmy, porozmawialiśmy z pracownikami Nadleśnictwa Stuposiany (p. D. Mielcarkiem i M. Budzowskim- absolwentami ZSL w Lesku) i potem wyruszyliśmy  w drogę powrotną do domów i internatu. Podczas całej wycieczki nie zabrakło wielu upadków, poślizgnięć czy zmoczenia przez deszcz, ale taki jest klimat gór i takie rzeczy się zdarzają.

Na koniec zacytuję niektóre z zapisanych przez uczestników wrażenia z tej wycieczki:

-,,Wycieczka ogólnie była bardzo fajna, atmosfera miła. Nie było nudno, jedyny minus ból nóg.”

-,,Wycieczka bardzo mi się podobała. Nigdy wcześniej nie byłam na Tarnicy i było to dla mnie wyzwanie. Na początku było ciężko, ale udało się. Bardzo podobały mi się widoki gór. Atmosfera była bardzo przyjemna i zabawna.

– ,, Zejście z góry było śmieszne, ale i niebezpiecznie. Ognisko na koniec wycieczki było fajnym sposobem na spędzeniem czasu. Można było się dowiedzieć ciekawych informacji od pana przewodnika. Wycieczka była fajna i mi się podobała.”

-,,Według mnie wycieczka była udana, ponieważ poznałam bardziej  moich rówieśników, Zobaczyłam Bieszczady z pięknej strony krajobrazu. Klimat był przyjemny mimo brzydkiej pogody, liczę  na więcej takich wycieczek.”

-,,Na tej wycieczce było bardzo deszczowo, a zarazem zimno. Atmosfera była bardzo fajna. Poznałem dużo fajnych osób z osobnej klasy. Kiełbasa na ognisku była bardzo dobra”

J. Barnaś

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...