Wycieczka do Sandomierza « Zespół Szkół Leśnych w Lesku – Zapraszamy
Rekrutacja

Wycieczka do Sandomierza

Koniec listopada stał się dla nas okazją, by poznać choć małe, lecz bardzo malownicze miasteczko nad Wisłą. Wczesnym rankiem 27 listopada 2018 roku wyruszyliśmy najpierw do Baranowa Sandomierskiego, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć dziedziniec i wnętrza pięknego, późnorenesansowego zamku należącego do rodu Baranowskich, Leszczyńskich i Dolańskich. Nie tylko zamek czy ogród lecz i imponujące tulipanowce zaciekawiły młodzież.

Następnie pojechaliśmy do Sandomierza i choć nie spotkaliśmy ojca Mateusza, to jednak pani przewodnik z ogromną pasją przedstawiła nam najpierw historię rynku, ratusza jak i malowniczych kamieniczek. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć niezwykle cenne eksponaty w Muzeum Diecezjalnym, jak również obok katedry wsłuchaliśmy się w historię tego jakże starego i pięknego obiektu, którego dzieje splatają się nie tylko ze słynnym Wincentym Kadłubkiem lecz również początki jej sięgają Bolesława Krzywoustego.

Prawdziwą perełką jednak okazał się choć skromny zbudowany z cegły, lecz prawdziwie cenny kościół św. Jakuba Apostoła i historia św. Jacka Odrowąża, którą nam opowiedziała nasza pani przewodnik. Prawie ostatnim punktem naszej wyprawy była podziemna trasa i poznanie Sandomierza z perspektywy mieszczańskich piwnic. Naszą przygodę zakończyliśmy obiadokolacją w jednej z tamtejszych kamienic, gdzie znajduje się dziś klimatyczna restauracja.

I choć dał się we znaki zimny wiatr, ale słońce i dobre humory dopisywały, zwłaszcza, że wycieczka była wynagrodzeniem trudu i wysiłku, jaki młodzież włożyła w organizację widowiska patriotycznego zatytułowanego: „Leśnicy w służbie Ojczyzny”.

Dzięki życzliwości wielu osób mogliśmy uczestniczyć w tej wyprawie. Podziękowania więc kieruję na ręce Pani Burmistrz Miasta i Gminy Lesko Barbary Jankiewicz i Pana Prezesa Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Zespołu Szkół Leśnych w Lesku Bogusława Sitko za wsparcie finansowe naszego wyjazdu.