Wymiana Polska – Węgry 2015 « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

Wymiana Polska – Węgry 2015

W dniach 13-17.04.2015r. miała miejsce wymiana międzyszkolna uczniów Technikum Leśnego z zaprzyjaźnioną szkołą leśną w Matrafured na Węgrzech. W dniu przyjazdu zwiedziliśmy teren szkoły, klasopracownie i mieliśmy okazje zobaczyć zagrody zwierzęce z muflonami i dzikami. Nasze zainteresowanie wzbudziły również maszyny leśne, którymi dysponuje szkoła.

We wtorek na terenie szkoły mogliśmy sprawdzić się przy obsłudze małego przewoźnego traka, HDS-u oraz prowadzić ciągnik typu LKT. Spróbowaliśmy także swoich sił na strzelnicy szkolnej. Odwiedziliśmy dworek myśliwski, w którym zobaczyliśmy cenne oraz bardzo ciekawe trofea myśliwskie. Następnie pokazano nam hodowlę bażantów i owiec św. Jakuba. Od tamtejszego łowczego dowiedzieliśmy się jak wygląda tamtejsza gospodarka łowiecka i w jaki sposób odbywają się polowania. Wieczorem mieliśmy okazje skosztować wina w jednej z lokalnych winiarni.

W środę udaliśmy się nad jezioro, gdzie mieliśmy możliwość podziwiania widoków z  łódki. Zwiedziliśmy także, akwarium słodkowodnych ryb. Widzieliśmy osobliwe gatunki ryb. Było to ciekawe doświadczenie. Obiad zjedliśmy w restauracji należącej do jednego z kół łowieckich. W drodze powrotnej do szkoły, zatrzymaliśmy się w Kisnana. Zobaczyliśmy słowacki dom regionalny mieszczący się u podnóża zamku, poznaliśmy historie zabytkowych ruin.

W czwartek w ramach praktyk wybraliśmy się na wycieczkę w obrębie gór Matra, gdzie mogliśmy zaobserwować szkody wywołane przez okiść zalegającej na drzewach. Po obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie pieczarkarni, gdzie dowiedzieliśmy się jak przebiega proces hodowania grzybów. Następnie pojechaliśmy do winnicy najlepszych win w regionie Eger. Po ciekawym i wyczerpującym dniu, przyjemnie odpoczęliśmy na basenie Caskade z wodą termalną. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja pożegnalna.

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...