Irlandzkie praktyki zawodowe uczniów Technikum Leśnego w Lesku « Zawód Technik Leśnik Zespół Szkół Leśnych w Lesku. Szkoła dla leśników
Rekrutacja

Irlandzkie praktyki zawodowe uczniów Technikum Leśnego w Lesku

Minister Klimatu i Środowiska będący organem prowadzącym Zespół Szkół Leśnych w Lesku w okresie od 31.12.2023 r do 29.06.2025 r będzie realizował projekt „Irlandzkie praktyki zawodowe uczniów Technikum Leśnego w Lesku” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Projekt jest przeznaczony dla uczniów Technikum Leśnego w Lesku  na podbudowie szkoły podstawowej kierunku technik leśnik

Działania

  1. Akcja informacyjna o projekcie
  2. Negocjowanie i podpisanie umowy o Partnerstwie z Your International Training w Irlandii (poprzez telekonferencję)
  3. Uzgodnienie i zatwierdzenie z pracodawcami formy realizacji programów staży i zatwierdzenie arkuszy ocen efektów

uczenia się ECVET/uzgodnienie wymagań stawianych uczestnikom np. ubranie robocze, stosowane narzędzia i oprogramowanie

  1. Rekrutacja uczestników i działania przygotowawcze:

– 10h kurs psychologiczno-pedagogiczny przygotowujący uczestników do samodzielności

– 30h kurs języka angielskiego zawodowego wraz z elementami kultury, przyrody i realiów życia w Irlandii

– konsultacje zawodowe przygotowujące do wymagań pracodawcy np. zapoznanie z oprogramowaniem lub narzędziami stosowanym przez pracodawcę

  1. Praktyka zawodowa przygotowującej do egzaminu z kwalifikacji w zawodzie obejmująca następujące czynności wykonywane pod opieką wyznaczonego przez pracodawcę mentora oraz opieką merytoryczną Forest Service oraz Environmental Protection Agency : w wymiarze 10 dni roboczych z 8h dniem pracy (łącznie 80 h roboczych) o następującym programie:

Ochrona lasu:

– inwentaryzowanie szkodliwych i chronionych gatunków owadów i grzybów,

– określanie objawów chorobowych w fazach rozwojowych drzewostanu powodowanych przez owady i grzyby,

– inwentaryzacja ptaków i nietoperzy

– wykonywanie odkrywek glebowych celem zdefiniowania parametrów gleby

Edukacja, Turystyka i Ochrona Przyrody

– zagospodarowywanie turystyczne lasu np. oznaczanie szlaków, tworzenie tablic informacyjnych, miejsc piknikowych itp.

– rekultywacja zniszczeń powodowanych przez ruch turystyczny,

– inwentaryzacja zasobów przyrodniczych danego siedliska leśnego (stanowisk fauny i flory)

Hodowla Lasu (zakres prac uzależniony od okresu wegetacyjnego w trakcie praktyki)

– wykonanie w właściwy sposób odnowienia lasu w zależności od warunków środowiska,

– wykonywanie zabiegów czyszczenia poszycia lasu

– wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na uprawach leśnych

Realizacja projektu będzie polegała na wysłaniu na staż dwóch grup 15-osobowych pod opieką jednego nauczyciela

zawodu.

  1. Program kulturalny – obejmujący weekendowe wycieczki krajoznawcze (Dublin, Klify Moher jak i w okolicach Sligo: góra Ben Bulben, Strandhill i Roses Point). Wizyta w ośrodku terapetyczno-hodowlanym dla ptaków drapieżnych „Eagles Flying”. Partner zasygnalizował również możliwość zakupu karnetów na basen i siłownię.
  2. Zakwaterowanie u irlandzkich rodzin goszczących co również będzie jednym z elementów generujących wzrost kompetencji językowych
  3. Akcja upowszechniania rezultatów projektu w naszej szkole, w szkołach podstawowych (podczas dni otwartych i wizytach) oraz w środowisku lokalnym (nadleśnictwa, lokalna prasa i portale internetowe)
  4. Wręczenie uczestnikom certyfikatów Europass Mobilność.

Cele projektu:

  1. Podniesienie kompetencji w zakresie języka angielskiego zawodowego u uczestników projektu, a poprzez osiągnięte rezultaty zwiększenie motywacji pozostałych uczniów szkoły do działań w tym zakresie.
  2. Staż w środowisku obcojęzycznym celem nabycia umiejętności praktycznych niezbędnych do zdania egzaminów z kwalifikacji w zawodzie dla technika leśnictwa.
  3. Rozbudzanie kapitału społecznego uczniów i nauczycieli poprzez udział w programach oferowanych przez Unię Europejską

Oczekiwane efekty:

  1. Uczestnicy podniosą stopień znajomości języka angielskiego ogólnego i zawodowego. Generalnie uczniowie posiadają już określony kapitał językowy: posiadają wiedzę, która jednak pozostaje teoretyczna do momentu zaistnienia właściwego kontekstu. Znalezienie się w Irlandii, w kraju anglojęzycznym, konieczność praktycznego użycia języka przyczynia się nie tylko do utrwalenia posiadanych kompetencji ale również ich zwiększenia.
  2. Uczestnicy będą wiedzieli jak sporządzać operat zawierający zinwentaryzowane zasoby przyrodnicze danego środowiska leśnego (przyrodniczego). Będą potrafili zbudować oraz zakonserwować obiekty małej architektury na szlaku turystycznym (tablice informacyjne, stoły, ławki, poręcze zabezpieczające itp.)
  3. Uczestnicy będą wiedzieli, jak korzystać z narzędzi Europass CV, że w trakcie rozwoju zawodowego będą mogli korzystać ze szkoleń i pomocy zapewnianej przez programy UE jak Erasmus+. Będą świadomi, że będą mieli dostęp do rynku pracy w krajach UE

Wartość projektu wynosi 337 600,23 PLN, która obejmuje dofinansowanie w proporcji 82,52 % budżet środków europejskich i 17,48 % środków budżetu krajowego.

1685165234_1685089116podrecznika-wnioskodawcy-i-beneficjenta-funduszy-e

FE plakat A3 FE dla Rozwoju Społecznego

Irlandzkie praktyki zawodowe uczniów Technikum Leśnego w Lesku – na stronę

 

Szkoła leśna. Zawód Technik Leśnik. Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Historia Szkoły

Historię tego etapu szkoły rozpoczyna Zarządzenie nr 88 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 21 lipca 1972 roku w sprawie zmiany nazwy i siedziby Technikum Leśnego w Krasiczynie. W zarządzeniu tym, wydanym na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów...

Przeczytaj więcej


Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Skip to content